Tuesday, May 26, 2015

#6 What's Luv...?

Haiiiiii....;-P


Hai guys...what's up..? Macam mana kehidupan korang? Ok...? Kali nie Amir nak bincang satu tajuk yang agak berat bagi sesetangah orang...what is love? Apa itu cinta...? Are we PLU deserve to be love? To have it? To feel it? Atau sekadar boleh berangan dengan 'Love' sahaja...? And apabila kita try so hard...but still tak dapat apa yang kita mahu... Will we give it up...? Oh My God...so many skeptic question...;-P


Good & Skeptic Question...

Before Amir pergi lebih jauh...let's story mory kisah some of my love story...My first love is in my University...dekat area Pantai Timur...before that, Amir dah raser diri Amir nie quite different dengan kawan-kawan Amir yang lain...kalau kawan-kawan Amir kebanyakkan waktu sekolah mula bercinta dengan perempuan itu...mula jatuh hati dengan perempuan ini...tapi tak bagi Amir...I mean...at that time I'm more intrested in boy...but Amir keep it closet to myself...Amir cuma anggap perasaan tu akan hilang sendiri apabila sampai waktunya...and i'm bit naive...tak tahu langsung pasal dunia-dunia PLU nie...and bukan takde perempuan yang cuba tackle Amir...ada...in fact Amir pernah keluar dengan beberapa perempuan...but seriously I can't do it...I just cannot...trust me you girl are not my type...


Girl...You Are Not My Type....

Back to my first love story...masa 1st time at University...it is also my 1st time spending my life time alone far from my family...so semuanya new and awkward for me...lucky for me...my roommate which a year senior than me, let's called him Mr H...ajar Amir tentang kehidupan University nie...and most importantly he is cute..and he be my first love...at first Amir tak tahu die nie in the same boat like us...and being a naive PLU, I almost don't know he is PLU too...so untuk around early 3 months Amir jadi roommate die, banyak hint yang die bagi Amir yang menunjukkan die minat pada Amir...sebagai contoh, ada sekali tu Amir demam...die siap bawa Amir ker klinik and die bayarkan kos perubatan...siap belikan makanan tuk Amir sepanjang Amir sakit...even lapkan badan Amir dengan tuala basah coz Amir tak larat nak ke bilik air utk mandi...but I am so stupid to even to recognize it...

And then satu hari tu...agaknya selepas tengok Amir nie macam takde respon...die cakap terus terang yang die suka kan Amir...and of course lah Amir sangat terkejut...because I don't really know he is PLU...I mean, Mr H sangat manly look...budak bola university...pakaian die tak melambangkan PLU and by that time, Amir suka sgt  judge PLU nie berdasarkan penampilan...guess the word 'Don't judge the book by its cover' right after all...

Amir terima die and of course...perjalan kisah cinta tu tak lah menarik or berbunga-bunga sepanjang masa...ada masa naik dan turunnya...ada masa memang happy...ada masa sedih...ader masa geram...ada masa cemburu...and ada masa tu it's just ok-ok....tetapi itulah sebenarnyer yang membuatkan sesuatu hubungan itu istimewa...


Surprise...Surprise...You Are My First Love...;-P

Ok...enough with my first love story...Next time Amir story lagik...rite now, we back to the main topic...What's Luv? Apa cinta tu...bagi Amir cinta tu terjadi bila kita suka kat seseorang either they are men or women...or both at the same time...and that particular persons love us back...without hesitate...and accept us for who we are...

Cinta mesti ikhlas dari hati...you cannot force a person to love you...dan ianya tidak boleh datang dari sebelah pihak ajer...Apa yang Amir belajar dalam hidup Amir nie terutamanya bila bab bercinta nie mesti ada 3 perkara nie ;

  1. Trust
  2. Understanding
  3. Give and Take
Kalau takde 3 perkara nie...hubungan biasanya tak bertahan lama...kalau bertahan pun atas dasar penipuan demi penipuan...You really need to put trust in your partner...mengongkong itu ok...but don't put it too much..it's so annoyed...dan sebagai couple kita mestilah understanding with each other...ada masa partner kita dalam bad mood...kita janganlah tambah bad mood dia lag...kalau die balik kerja atau kelas dalam kepenatan dan tension and stress...why not kita jadi orang yang boleh menyenangkan die dan boleh menghilangkan tension dan stress die...for example, kita buat joke ker...or kita mungkin boleh sediakan minuman for him ker....

And put it in you mind...itu semua bukan kerja sang 'isteri' stereo typically...coz bila Amir cakap macam tu...secara tak langsung kita membincangkan point no 3 iaitu Give and Take...untuk hubungan tu berjaya bagi Amir, point no 3 sangat penting bagi Amir coz ada masa kita kena give...sebagai contoh situasi di atas...dan ada masanya kita kena take...sebab ada masa kita pun penat gak, kita pun in a bad mood gak and kita pun stress gak...jadi partner kita haruslah pandai memainkan peranan menghilangkan stress kita jugak....


Trust...Understanding...Give and Take...Whats make our relation success...

And for us PLU to be dreaming to have a relations like a straight couple...yes its just a dreaming...even it sound so pathetic..but dream is a dream...you can achieve it if you try so hard...tetapi bila dah try so hard and tak berjaya...just don't give up...mungkin masanya bukan sekarang...trust me...I told you based on my experience...


Byeee...<3

12 comments:

  1. Wah amir dah buka citer sendiri ..kehkeh ..
    We r about the same age, but I never been loved in real life yet by someone called partner
    I tried like 2-3 times already virtually .. but it didn't work so well for me ..
    Now I believe love does exist ... but not for Nu'man. Kehkeh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu..kan Amir pernah janji nak story my life in the future...;-)

      Takper Nu'man...love tu kekadang datang tanpa disangka-sangka...so don't give up...mesti ader orang kat luar tu yang dapat menyayangi Nu'man as you are...

      Delete
  2. Potong laa Amir ni..baru nak build-up emosi baca kisah first love,tetiba dah habis..ekekeke

    Nu'man,kau tidak berseorangan...aku jua sepertimu..tidak pernah merasai nikmat bercinta...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...relax la Mr Kamen...kata nya drama bersiri bila bab klimax mesti bersambung...i will continued the story later k...;-P

      Do not worry Mr. Kamen...someday or later you will find your true love...;-)

      Delete
  3. whutt?? baru nak feeling baca. I want to read the full version of this first love. make it happen in the next post. :)

    Teringin nak ada abam senior, unfortunately Nov collins mungkin terlalu straight-act untuk di approach.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry Nov...bukan tak nak full kan semua cerita in one post...tapi let it be mysteries...huhuhu...but for sure Amir akan sambung...;-)

      Hei...selalunyer straight act lah paling senang nak aproach...k...;P

      Delete
  4. Nasihat yang berguna. Menarik cerite cinta pertama awak, nanti sambung lagi k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq very Much...hope bole jadikan nasihat berguna...Mesti Amir akan sambung...;-)

      Delete
  5. AMIR !
    Please finish the story first !
    I mean like seriously ! U are so lucky to have a BF and he is your own roommate ! So sweet !
    I wish that happen to me which is not happen and my roommate is a homophobia ! erghhh not cool with that. Then what happen after that ? how was your relationship dengan Mr. H ? Sequel please !

    Hmmmmm the sad part is I'm still berangan that one fine day ada one guy yang datang ngorat. Which I think it wont happen kot. What a life !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...relax Mr Unknown...Amir akan sambung citer tersebut...for sure ader sequel...;-)

      Lucky...? Maybe...sebab semua tu Amir tak jangkakan pun...I mean, I love to have BF...but doesn't expect to be my roommate...and i feel sad about your Homophobic roommate...hope Mr Unknown akan di approach oleh someone...i really hope so...:-)

      Delete
  6. u guys yg komen kt ats ni are luckier than me k..dun worry..haha...
    ak xpnah bercinta..mgkin krn ak x se cute or se ensem mne2 org..dan mgkin krn ak x sebaek,xse perfect plu laen...haha..neway, my believe in plu love is fading..so..follow jela..:)
    tq sbb singgah blog ak...noting there...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr warkah kembara...don't downgrade yourself...you are just the way you are...

      Well, Amir memang suker singgah blog org lain just to read their story...and i'm enjoy yours...

      Delete